Bevezető infók
2017.02.12. 20:44
1.1. Bevezető: Objektum, adat, program
A szoftverrel kapcsolatos alapvető ismeretek bemutatása programozói szemszögből.
Objektum: A valós világban előforduló dolgok, melynek vannak adatai és viselkedésmódja.
Gépi ábrázolás:
A karakterkódolás szabályai:
-
ASCII: egy bájton határozza meg minden egyes karakter kódját,
-
UNICODE: 2 bájton ábrázolja a karaltert.
Program: A számítógép számára érthető instrukciók folyamata, mely az adatok megfelelő számításával és mozgatásával egy feladat megoldását célozza.
Szoftver: Egy számítógépes rendszer meg nem fogható, nem fizikai összetevői.
1.2. Programozási nyelv
Gépi kód, natív kód:
A számítógép memóriája olyan címezhető tár, amely memóriarekeszekből, bájtokból áll. A memória tartalma a program működése közben állandóan változhat. Futtatáskor a fépi kódú program betöltődik a szgép memóriájába. A gépi kódú/nyelvű program a gép számára végrehajtható utasítások sorozata, ezért ezt futtatható programnak (executable program) is nevezzük.
Más elnevezései lehetnek: natív kód, tárgy-kód.
A gépi kód nem emberi olvasásra való.
A gép számára végrehajtható utasítások sorozata.
A gépi kódú utasítás másnéven: művelet, operátor.
Az utasítás paraméterei: argumentum, operandus.
Mnemonikok: megjegyzést elősegítő szavak (erről bővebben később).
|